Willen banken van hun Klanten af?

Blog aangeleverd door een relatie Ik heb weer eens een mooi staaltje van Klantenservice meegemaakt bij mijn bank (ik noem even geen naam, maar behoort tot de grotere van Nederland). Ik kreeg een brief dat ik rood stond (dat kwam overigens omdat de bank zelf de jaarlijkse bijdrage afschreef) en dat na herhaaldelijk aanmaningen (niet bij mij overigens) ik bij het BKR zou worden bijgeschreven voor de 20 euro die ik rood stond. Aangezien dit niet de eerste keer is dat mijn bank automatische brieven stuurt die dreigende toon aanslaan, was voor mij de maat vol. Na 35 jaar bankieren bij mijn bank besloot ik mijn rekening op te heffen. Dat blijkt helemaal niet zo makkelijk te zijn. Na uiteraard mijn tekort te hebben aangevuld kreeg ik de mededeling dat ik minimaal 10 euro in plus moest staan om mijn rekening te MOGEN opheffen! Je leest dit goed. Bleek later zelfs dat het bedrag nog hoger moet zijn omdat ik een uitgebreider pakket diensten afneem. Ik heb de baliemedewerker (die overigens vriendelijk en correct handelde) echt wanhopig aangekeken. Dit kan toch niet waar zijn. Wat een bureaucratie. Zorg eens dat je automatiseringsprocessen goed en bovenal Klantgericht verlopen, en laat iemand die echt weet wat Klantgerichtheid inhoudt hier eens naar kijken. Geen wonder dat mensen zo’n slecht beeld hebben van banken. Volgens mij heeft Feike Cats nog heel wat werk te verzetten.

Blogs

Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.

Naam