Heeft SNS een brief uit de vorige eeuw gekopieerd?
Ik schrijf vrijwel altijd over positieve zaken, maar deze keer kan ik het toch niet laten om mijn verbazing met jullie te delen. In de Sinterklaasweek kreeg ik namelijk van mevrouw Angela Eijlander, Directievoorzitter van SNS, bijgaande brief toe gestuurd.
De trekker van de brief is dat ze mij een gratis winterklaargesprek biedt als ondernemer. Ik heb de zin nogmaals moeten lezen. Is deze brief wellicht bedoeld voor mijn auto? Heeft die een wintercheck nodig? Neen hoor, de brief is bedoeld voor de directie van Houden van Klanten.
Deze bank meldt op hun website: Wij zijn de bank die jou op de eerste plek zet. Daarom zeggen we ‘Eerst de mens. Dan het geld’.
Eerst de mens. Dat klinkt goed. In dat geval zou ik toch zeker even de mens achter het bedrijf achterhalen. Een persoonlijke brief voor een bank met de mens op de eerste plaats, is toch wel wat gezelliger dan geadresseerd aan de directie.
Na de eerste alinea stijgt mijn verbazing alleen maar verder. Allerlei aannames komen voorbij. Wij hebben gelukkig nog geen hogere energiekosten, geen vacatures, duurdere materielen of hogere personeelskosten. En wat fijn, we mogen langskomen voor een gratis winterklaargesprek. Een gratis gesprek als ik voor het eerst contact heb. Wow, het moet niet gekker worden. Je snapt dat ik gelijk de telefoon heb gepakt.
De directeur verzekeringen had tijdens de briefing voor deze mailing waarschijnlijk gevraagd of er wat aandacht aan verzekeringen gegeven kan worden. En ja hoor: “goed verzekerd de winter in”. Wie wil dat nou niet?
Het aanbod aan het einde van de brief is echt niet te weerstaan. En dat allemaal terwijl ik al een gratis winterklaargesprek kan hebben. Ik krijg tot maximaal 10% pakketkorting als ik 2 of meer verzekeringen afsluit.
Beste mevrouw Eijlander, Ik kreeg het gevoel alsof ik een brief uit de jaren 80 zat te lezen. Wees niet teleurgesteld als de resultaten van deze mailing wat tegenvallen.