Eind maart mocht ik een inspiratiesessie verzorgen voor een business club in Nijmegen. Tijdens de voorbereiding maakte ik kennis met Apotheek De Glimlach.

Ik had deze sessie binnen gekregen via mijn Ambassadeur Michiel Droog. De bijeenkomst was in de avonduren in hartje Nijmegen. Dat is in de spits niet zo fijn, dus Michiel vroeg ik vooraf zin had een rondje te golfen. Golfliefhebbers weten dat spelen op het de glooiende baan van het Rijk van Nijmegen een prachtige ervaring is.

Michiel wilde me in de watten leggen. Op dinsdag mag je een paar mooie lussen (dat zijn 9 holes) als gast eigenlijk niet spelen. Maar dan ken je Michiel niet. Hij zei dat er een gast speciaal uit het westen kwam en zo graag de mooiste holes wilde spelen. Waar een lief woordje al niet kan leiden, want binnen no time was het geregeld.

Vooraf werd door Michiel nog even gecheckt of ik een broodje wilde tijdens de ronde. Ook dit aanbod nam ik gaarne aan. Tot in de puntjes verzorgd gingen we de baan in. De appel en het flesje water maakten het compleet.

Ik vertelde Michiel dat ik tijdens het voorbereiden van de sessie de websites van de aanwezigen had gecheckt. Ik was getriggerd door de naam en de site van een van de deelnemers: Apotheek De Glimlach.

Heb jij deze naam kunnen lezen zonder een lach op je gezicht? Ik was vanaf het eerste moment getriggerd en probeerde me een voorstelling te maken van Apotheek de Glimlach. Zouden ze anders zijn dan concullega’s? En zou het realiseren van een glimlach ook een doelstelling zijn?

Ik surfde naar de website en de volgende tekst kwam me tegemoet:

Hoi, wij zijn Apotheek De Glimlach. Wij houden zorg zo simpel mogelijk.

Apotheek De Glimlach is de nieuwste apotheek van Nederland, gevestigd in Nijmegen. Medicijnen gebruiken is geen pretje, maar soms wel nodig. Wij begrijpen dit. Wij maken het je dan ook graag gemakkelijk. Wij staan je te woord met een glimlach en passen onze service aan op jouw wensen. Bij ons sta jij centraal. Bij Apotheek De Glimlach zijn we pas tevreden als we een kleine glimlach zien verschijnen door onze betrouwbare dienstverlening.

De website staat vol met fijne teksten. Ook leuk dat de medewerkers zich op de site voorstellen en je meer over hen te weten komt. Je krijgt al zin om daar Klant te worden. Die ervaring heb ik bij mijn eigen apotheek niet echt, zo kan ik je zeggen.

‘s Avonds maakte ik kennis met Hamid, de 33-jarige eigenaar van Apotheek de Glimlach. Practice what you preach is voor Hamid geen enkel problem. Wat een leuke kerel. Ik was en ben onder de indruk van zijn verhaal. Ik was dan ook trots om Hamid een van mijn boeken aan te mogen bieden.

Soms is Klanthousiasme zo simpel. Dank Michiel en Hamid voor een top dag. Ik heb genoten!

Blogs

Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.

Naam