Service is zó veel leuker dan gratis

Sinds de intrede van de corona is er nogal wat veranderd. Zowel thuis als op het werk (of is dat ook thuis?). Hele bedrijfstakken staan stil en zijn naarstig op zoek naar nieuwe business (modellen). Webinars vliegen als zoete broodjes de (huis)kamer binnen. Ongeveer 99% van die Webinars zijn gratis. Is dat nou wel zo handig? Gratis is iets anders dan service Regelmatig hoor ik en zie ik dat het woord “gratis” wordt gebruikt. Ik word niet erg enthousiast van gratis. Ik zou dat woord niet gebruiken, maar spreek veel liever over “service” of “aangeboden”. Woorden als “gratis” en “korting” vind ik veel minder passend bij een Klanthousiaste en Verleukende organisatie dan “service”. Positief Service is een vrolijk woord. Het geeft aan dat je iets extra doet voor de ander. Dat geeft een positieve reactie (waardering). Bovendien schept het niet de verwachting dat het “normaal” is. Als je eenmaal korting geeft dan verwacht de Klant dat al snel weer. Glimlach Zelf heb ik een try-out webinar gehouden om zelf ervaring op te doen. Als ruil voor deelname vroeg ik iedereen om mij van tips en kritiek te voorzien. Gratis met een glimlach dus. De reacties waren overweldigend. Mensen vinden het super leuk om mee te denken. Tip voor organisaties die facturen sturen Als je een keer iets doet voor een Klant dat je niet doorberekent, zet het dan wel op de factuur als service. Vergeet daarbij niet de waarde van de service te vermelden. Het levert bij de Klant vaak een extra goed gevoel op.

Blogs

Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.

Naam