Inspirerende
presentaties

“Feike, wat doe jij nou precies?” Een vraag die ik vaak mag beantwoorden. Ik ben Klanthousiasme- en Verleukexpert. Ik word veel gevraagd voor het verzorgen van presentaties, workshops en inspiratiesessies. Ik ondersteun ook organisaties, profit en non-profit, die werk willen maken van het enthousiasmeren van Klanten en medewerkers. Ik maak daarbij gebruik van Verleuken (de moderne vorm van verbeteren) van de Klantgerichtheid (dat noem ik Klanthousiasme) om meer uit (bestaande) Klanten én medewerkers te halen.

Een overzicht van de inspiratiesessies

Enthousiaste medewerkers hebben een verhaal. Ze werken graag bij je organisatie. Interessant feit is dat enthousiaste medewerkers voor slechts 8% open staan voor een aanbod van buitenaf. Ze zijn minder vaak ziek, zeer loyaal én zorgen voor aanwas van nieuwe collega’s. Tel uit je winst.

Enthousiaste Klanten hebben een verhaal en zijn graag Klant bij je organisatie. Ze blijven langer en zorgen voor nieuwe Klanten. Enthousiaste Klanten verlagen de marketingkosten vanwege hun loyaliteit. Maar hoe krijg/ houd je Klanten enthousiast? Tijdens de inspiratiesessie krijg je tips voor enthousiasme.

Enthousiaste burgers hebben een verhaal. Ze zijn vaak verrast door de service die ze hebben ervaren. Burgers hebben veelal lage verwachtingen en vinden al snel dat ze niet goed genoeg geholpen worden. Enthousiaste burgers vertellen dat niet alleen door. Ze zijn ook veel leuker voor de medewerkers om geholpen te worden. Tijdens de inspiratiesessie krijg je tips voor enthousiasme.

Enthousiaste patiënten hebben een verhaal. Hun verwachtingen zijn overtroffen. Dat kan door simpele dingen zijn. Veelal zijn het momenten van aandacht. Enthousiaste patiënten zijn vaak “fijnere” patiënten om te verzorgen. Ze herstellen ook sneller. Ze zijn ook aardiger voor de medewerkers. Tijdens de inspiratiesessie krijg je tips voor enthousiasme onder meer door gebruik te maken van Verleuken.

Een tevreden persoon medewerker, burger, patiënt, cliënt of Klant is zeker niet verkeerd, maar vertoont ander gedrag dan bij enthousiasme. Kijk maar naar jezelf als je bijvoorbeeld enthousiast bent over een restaurant. Je vertelt het door en gaat er graag terug. Het geeft je energie en je bent vrolijker. Klanthousiasme zorgt voor een leukere dag.

Een tevreden persoon medewerker, burger, patiënt, cliënt of Klant is zeker niet verkeerd, maar vertoont ander gedrag dan bij enthousiasme. Kijk maar naar jezelf als je bijvoorbeeld enthousiast bent over een restaurant. Je vertelt het door en gaat er terug. Het geeft je energie en je bent vrolijker. Tijdens de inspiratiesessie krijg je tips voor enthousiasme onder meer door gebruik te maken van Verleuken.

Enthousiaste medewerkers zijn de snelste weg naar enthousiaste Klanten, patiënten, burgers en cliënten. Iedereen weet dat. Net zoals dat iedereen weet dat enthousiaste medewerkers zorgen voor een leukere sfeer, meer loyaliteit en veel lager verzuim. Waarom besteden we dan niet wat extra aandacht aan werkgel(e)uk? Tijdens de inspiratiesessie krijg je tips hoe het werkgel(e)uk te vergroten

Iedereen voelt zich aangetrokken tot het thema “leuk” en voelt het als een uitdaging in plaats van een bedreiging. In veel organisaties gaat het over verbeteren. Vrijwel nooit over verleuken. En dat is gek. Managers praten veel over verbeterprogramma’s en roepen ook als het goed gaat: “Het kan natuurlijk altijd beter…” Dat is niet heel motiverend. Er zullen weinig medewerkers denken: “nou, dan ga ik gelijk extra mijn best doen”. En toch hanteren organisaties deze aanpak al sinds jaar en dag. Dat kan anders. Dat kan leuker!

Iedereen weet dat het zo is, maar in de praktijk blijkt het niet altijd even makkelijk te zijn om toe te passen. Waar wordt een medewerker blij van? Denk je dat of weet je dat? En weet de medewerker waar een leidinggevende blij van wordt? Zo maar wat vragen die tijdens deze inspiratiesessie voorbijkomen.

Verleuken heeft niet alleen te maken heeft met plezier, maar juist ook met empathie en aandacht. Het is een perfecte manier om medewerkers en Klanten enthousiast te krijgen én houden. Om succesvol zaken te doen gaat het vooral om het verkrijgen en behouden van Klanten. Degene die dit op de meest simpele, effectieve en creatieve wijze aanpakt, heeft de grootste kans op succes, winst en continuïteit. Die creativiteit moet worden gezocht in de praktische toepasbaarheid én het leuke ervan. In elke branche biedt Verleuken grote kansen. Durf jij het aan?

Bijna elke organisatie die Klanten, burgers, patiënten, cliënten of studenten heeft, vindt Klantgerichtheid belangrijk. Klantgerichte organisaties geven een hoge prioriteit aan tevreden of liever nog enthousiaste Klanten. De Klant staat centraal en “service” staat hoog in het vaandel. Het doel: Klanten binnenhalen en behouden. Maar hoe doe je dat op de meest simpele, effectieve en creatieve wijze? Tijdens deze sessie raak je geïnspireerd en gemotiveerd!

Verleuken

Verleuken heeft niet alleen te maken heeft met plezier, maar juist ook met empathie en aandacht. Het is een perfecte manier om medewerkers en Klanten enthousiast te krijgen én houden.

Leuk

Iedereen voelt zich aangetrokken tot het thema “leuk” en voelt het als een uitdaging in plaats van een bedreiging. In veel organisaties gaat het over verbeteren. Vrijwel nooit over verleuken. En dat is gek. Managers praten veel over verbeterprogramma’s en roepen ook als het goed gaat: “Het kan natuurlijk altijd beter…” Dat is niet erg motiverend. Er zullen weinig medewerkers denken: “nou, dan ga ik gelijk extra mijn best doen”. En toch hanteren organisaties deze aanpak al sinds jaar en dag. Dat kan anders. Dat kan leuker!

Stelling

Ik vraag je stil te staan bij de volgende stelling:

Leuker leidt altijd tot beter.
Beter leidt bijna nooit tot leuker!

Ik ben heel benieuwd wat je hiervan vindt. Als je hier meer over wilt weten dan adviseer ik je mijn 3e boek Verleuken kan iedereen te lezen.

Waardeer normaal gedrag

Video afspelen

Behandel iedereen ONgelijk!

Video afspelen

Jos Burgers over Klanthousiast Inspireren & Motiveren!

Video afspelen

Promoot waar iemand goed in is!

Video afspelen

Het Verleuken van werkgeluk!

Video afspelen

Enthousiaste teams

Video afspelen

Werkgel(e)uk

Video afspelen

Het enthousiasme van Opa en oma!

Video afspelen

Werner Roest over Klanthousiast inspireren en motiveren!

Video afspelen

Hebben jullie personeelstekort?

Video afspelen

Barry van den Berg over lancering Klanthousiast Inspireren & Motiveren

Video afspelen

Interview Marc Benninga lancering Klanthousiast Inspireren & Motiveren

Video afspelen

Enthousiasme door minder te beloven!

Video afspelen

Uitreiking boek 6 Klanthousiast Inspireren en Motiveren aan Marc

Video afspelen

Interview Hans Slagboom bij lancering boek 6!

Video afspelen

Hebben-jullie-al-een-kinderraad

Video afspelen

Talentontwikkeling bij de Efteling

Video afspelen

Tevreden of enthousiast?

Video afspelen

Arjen Maliepaard over de lancering van Klanthousiast Inspireren & Motiveren

Video afspelen

Succesvol

Om succesvol zaken te doen gaat het vooral om het verkrijgen en behouden van Klanten. Degene die dit op de meest simpele, effectieve en creatieve wijze aanpakt, heeft de grootste kans op succes, winst en continuïteit. Die creativiteit moet naar mijn mening worden gezocht in de praktische toepasbaarheid én het leuke ervan. En leuk zoals gezegd zeker niet altijd in de betekenis van lachen. Het kan ook gaan over aandacht of dankbaarheid. In elke branche biedt Verleuken grote kansen.

Tevreden of enthousiast?

Bijna iedereen in Nederland heeft het over tevredenheid en tevredenheidsonderzoeken. Maar wat gebeurt er als je enthousiast bent over je werk of over een organisatie? Een vraag die ik graag aan mijn publiek voorleg. “Je gaat er over praten”, is bijna altijd het eerste antwoord. Je wilt namelijk graag delen als je ergens enthousiast over bent.

Eigen uitstraling en gedrag

Wat doet enthousiasme met jou? Denk eens na waar je enthousiast over bent. En welk gevoel roept dat op? Je wordt er vrolijk van, het geeft je energie en dat voelen anderen.

Uitgangspunt

Mijn uitgangspunt is dat de Klant/ Student/ Medewerker/ Patiënt/ Burger zó enthousiast moet zijn dat hij of zij het leuk vindt om anderen naar de organisatie te verwijzen. Waarom? Omdat hij/zij Klanthousiast over het product en/of de ervaring is. Dat ze het leuk vinden om als Ambassadeur op te treden.

Wil je daarover geïnspireerd worden? Ik help je graag!

Ja, ik wil geïnspireerd worden!
Klanthousiast inspireren en motiveren

Klanthousiast inspireren en motiveren

De huidige cultuur van presteren in ons land zorgt voor een hoge mate van druk. “We moeten” steeds meer. In 2022 hadden meer dan 1,3 miljoen mensen last van burn-out klachten. Dat betekent dat ongeveer 1 op 7 hier zelf mee te maken heeft of krijgt. Wat kunnen we leren van kinderen? Daar ga je in dit boek het nodige over vinden.

Enthousiasme is het simpelste medicijn, zowel preventief als reactief.

Klanthousiasme komt van binnen

Klanthousiasme komt van binnen

De coronacrisis gaf een nieuwe dimensie aan Klantgerichtheid en alles wat daar mee te maken heeft. Collega’s spelen meer dan ooit een doorslaggevende rol in tevredenheid of enthousiasme van de Klant, burger, patiënt of student. Dit vormt de basis van mijn boek dat in het najaar van 2021 verscheen: Klanthousiasme komt van binnen.

365 dagen Klanthousiasme

365 dagen Klanthousiasme

Ook ik heb de wijsheid niet in pacht, maar tips geef ik maar al te graag. Daarom bedacht ik in 2018 een soort jaarboek met daarin elke dag een prikkelende tip om ervoor te zorgen dat collega’s in de organisatie gemotiveerd blijven om Klanten enthousiast te maken.

Verleuken kan iedereen

Verleuken kan iedereen

Met het nieuwe woord Verleuken hielp ik vanaf 2017 organisaties. Met het nieuwe woord Klanthousiasme hielp ik in de volgende jaren organisaties naar enthousiaste collega’s en Klanten. Onderweg kwam ik erachter dat door dingen leuker te maken enorme verbeteringen gerealiseerd kunnen worden. Dat als dingen leuk zijn, mensen veel makkelijker hun gedrag veranderen.

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

In 2013 kwam ik tot de ontdekking dat er een verschil is tussen tevreden en enthousiast. Er ontstond een nieuw woord en ik lanceerde mijn tweede boek ‘Het inspiratieboek voor Klanthousiasme’. Enthousiaste collega’s en Klanten, het klinkt zo logisch, maar hoe bereik je dat?

Theorie bestaat niet!

Theorie bestaat niet!

Dit was het eerste boek dat ik in 2004 schreef over Klantgerichtheid. In ‘Theorie bestaat niet!’ heb ik het nog over tevreden Klanten en collega’s, inmiddels weet ik wel beter. Het boek kan je helpen, net dat stapje meer te zetten, waardoor Klanten trouwe en enthousiaste Klanten worden en nieuwe Klanten zich welkom voelen bij jouw organisatie.

Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.

Naam